Send filtrene tilbake

Vil du sende filtrene tilbake? Ønsker du å bruke din angrerett, kan du kjøpe returfrakten din på denne siden.

Du kan kjøpe din returfrakt hos Filterhuset, da vi selger deg returfrakten i samarbeid med Shipmondo.

Slik gjør du det

Du gjør en retur ved å fylle ut skjemaet som vises ved hjelp av lenken over. Her fyller du inn nødvendig informasjon og betaler for frakten. Til slutt vil du få mulighet til å skrive ut en etikett du setter på boksen din og fylle ut vårt returskjema, levere pakken din på nærmeste utleveringssted og dermed er pakken på vei til vårt lager for retur.

Du bestiller din returfrakt nedenfor her.

Send filtrene tilbake

Vil du sende filtrene tilbake? Ønsker du å bruke din angrerett, kan du kjøpe returfrakten din på denne siden.

Du kan kjøpe din returfrakt hos Filterhuset, da vi selger deg returfrakten i samarbeid med Shipmondo.

Slik gjør du det

Du gjør en retur ved å fylle ut skjemaet som vises ved hjelp av lenken over. Her fyller du inn nødvendig informasjon og betaler for frakten. Til slutt vil du få mulighet til å skrive ut en etikett du setter på boksen din og fylle ut vårt returskjema, levere pakken din på nærmeste utleveringssted og dermed er pakken på vei til vårt lager for retur.

Du bestiller din returfrakt nedenfor her.

Returskjema

Ifb. retur av produkter til Filterhuset kan du bruke vårt returskjema. 

Angrerett

Hos Filterhuset er du sikret en trygg og god nett-handel. 
Du har alltid 30 dagers angrerett hvor du kan få pengene tilbake. Vi har prøvd å gjøre det så lett som mulig for deg å sende en vare i retur til oss. Derfor kan du lett kjøpe returfrakt via vår hjemmeside her.

Angreretten varer i 30 dager fra den dagen du har mottatt varen din – eller hvis du har bestilt flere varer på en ordre og de blir sendt enkeltvis, så gjelder angreretten fra den dagen du har mottatt den siste varen. Senest 30 dager etter du har mottatt varen må du gi oss beskjed om at du ønsker å bruke angreretten din. Det kan du gjøre enten ved å skrive til oss på info@filterhuset.no.

Det er viktig at du gjør oss tydelig oppmerksom på at du ønsker å benytte deg av din angrerett. Du kan ikke angre et kjøp med kun å nekte for mottagelse av varen uten samtidig å gi oss en tydelig beskjed om dette. 
 
Du må sende varen retur til oss senest 14 dager etter at du har gitt oss beskjed om at du ønsker å benytte deg av din angrerett. Du står selv for fraktutgiftene ifb. varens retur, og har risikoansvaret for varen fra den dag du har mottatt den. 

Angre deler av kjøpet

Hvis du har kjøpt flere varer hos oss, har du mulighet for å sende en eller flere varer i retur, også hvis de er kjøpt på én ordre. Bemerk, at du ikke får dekket frakten hvis du angrer en del av kjøpet ditt.

Varens stand når du sender den i retur

Du hefter kun for varens eventuelle verditap som forårsakes ved en annen håndtering enn det som er nødvendig for å bestemme varens art, egenskaper og den måten den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måten som hvis du prøvde den i en fysisk butikk, men du må ikke bruke den. Hvis varen er prøvd, utover som beskrevet, så betrakter vi varen som brukt. Det betyr at hvis du angrer kjøpet så kan du kun får en del, eller i verste fall, ingen ting av kjøpesummen tilbake, avhengig av varens handelsmessige verdi.

Tilbakebetaling av kjøpesummen

Hvis du ønsker å bruke din angrerett, får du refundert pengene som du har betalt for varen. I tilfelle av et verditap, som du hefter for, trekkes dette fra kjøpesummen.

Hvis du bruker din angrerett, refunderer vi alle betalingene vi har fått fra deg inkl. frakt (men ikke ekstra omkostninger som følger av eget valg av en annen leveringsform enn den billigste form for standardlevering som vi tilbyr). Vi returnerer pengene så hurtig som mulig, og under alle omstendigheter, senest 14 dager etter vi har mottatt din beskjed om at du ønsker å bruke din angrerett. Med mindre du har gitt beskjed om annet, returnerer vi pengene med samme betalingsmåte som du brukte ifb. Kjøpet av varen.

Med mindre du kan dokumentere at varen er returnert kan vi holde tilbake pengene inntil vi har fått varen i retur. 

Hvis du angrer kjøpet ditt, skal varen sendes til:

Filterhuset ApS
Farum Gydevej 65
3520 Farum, Danmark

Du kan også angre kjøpet ved å levere varen personlig. Det krever at du i forveien har avtalt med oss at du kommer med varen, og at du har informert oss om at du vil bruke din angrerett. Vi tar kun imot pakker som sendes direkte til Filterhusets adresse. Pakker sendt til pakkeutleveringssted eller med postoppkrav, mottas ikke.

Reklamasjonsrett

Kjøpslovens mangelsbestemmelser kan være relevante når du som privatperson handler med Filterhuset.no.

Når du handler hos os, har du 24 måneders reklamasjonsrett. Det betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, få pengene tilbake eller få avslag i prisen, alt avhengig av den konkrete situasjonen. Det er et krav at reklamasjonen er berettiget, og at mangelen ikke har oppstått som følge av feilaktig bruk av produktet eller annen skadeforvoldende atferd.

Du må reklamere innenfor ”rimelig tid” etter at du har oppdaget feilen. Hvis du reklamerer innenfor to måneder vil reklamasjonen alltid være rettidig. 

Varen sendes til:
Filterhuset ApS
Farum Gydevej 65
3520 Farum, Danmark

Når du returnerer varen

Når du returnerer varen skal du beskrive problemet så detaljert som mulig. Vi tar ikke imot pakker sendt til pakkeutleveringssted eller pakker sendt med postoppkrav.

  • Husk alltid å opplyse reklamasjonsgrunnen og dit ordrenummer. 
  • Ved kreditering kommer pengene automatisk retur på kredittkortet ditt. 
  • Reklamasjonsrett regnes fra den dagen du mottar varen. 

I forbindelse med berettiget reklamasjon, står Filterhuset for returfrakten hvis du bruker den vedlagte PostNord-returetikett. Har du mistet returetiketten, kan du kontakte Filterhuset å få en ny. Varen må alltid sendes i forsvarlig emballasje til normal pakkedistribusjon.